03
31
2011

Nagy ívben kerülöm a hajléktalanokat, mert fertőző gócot látok bennük

Kedves Pszichológusnő!

Azért ragadtam klaviatúrát, mert olvastam a halálról szóló blogbejegyzését. Nekem az a problémám, hogy mindenféle fertőzéstől nagyon félek. Szerintem nálam nem halálfélelem az ok, mivel olyan betegségekre is kiterjed ez, amik általában nem halálosak. Idegesít, ha köhög a pénztárosnő, és nem tudom elkerülni, hogy érintkezzünk fizetéskor. Nem szép dolog, de nagy ívben kerülöm a hajléktalanokat, mert fertőző gócot látok bennük. Maga szerint beteg vagyok?
Köszönöm válaszát.

Vivien



Kedves Vivien!

Attól függ, hogyan befolyásolják életét ezek a félelmek. Magunk közt szólva valóban lehet influenzás a köhögő pénztárosnő, és az utcán élő hajléktalanok zöme bizonyára nem csattan ki az egészségtől. Kérdés, hogyan kezeli ezeket az aggodalmakat, mennyire kerül a hatásuk alá. Feltételezem, valamiféle gondot okoznak, ha írt nekem. Amennyiben csupán futó rosszérzésről van szó, melyet elintéz azzal, hogy a másik kasszába áll, nincs probléma. Akkor javaslom szakember megkeresését, ha benyomása szerint valamiben korlátozza Önt ez a probléma, vagy jelentős szorongást okoz, amitől szeretne megszabadulni.

Üdvözlettel,
B.K.

 

Női Önismereti Csoport

családi fotózás: gyermekfotózás, babafotózás profitól | Operatőr-bérlés Videófelvétel készítés | Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)