05
16
2011

Megnehezíti az életem az állandó szorongás

19éves férfi vagyok. Pár hónappal ezelőtt egy komolyabb mandulagyulladásom volt. Tünetként jelentkezett nálam egy elég bosszantó folyamatos hányinger, rosszullét. Nem mertem bejárni előadásokra, nem akartam, hogy ott mindenki előtt rosszul legyek. Kerültem az olyan helyeket ahol sokan vannak, féltem, hogy baj lesz ott mindenki előtt. A mandulagyulladás gyorsan elmúlt, de a rosszullét belém idegződött. Nem mondom azt, hogy nagyon súlyos lenne a probléma, de most is nehéz rávenni magam, hogy bejárjak előadásokra, vagy hogy egy nagyobb üzletbe bemenjek. Attól félek még most is, hogy rosszul leszek. Állandóan azt a gombócot érzem a torkomba. Tudom, hogy ez csak lelki probléma, tudom, hogy semmi más bajom nincs. De nem tudom, hogyan felejtsem el ezt a rosszulléteket. Már kezdem észrevenni, hogy megnehezíti az életem ez az állandó szorongás. Szeretnék megint teljes életet élni, de így, hogy folyton azt lesem, hogy olyan helyre üljek suliba ami közel van az ajtóhoz, vagy hogy sietek az üzletbe a vásárlással, ez nagyon elkeserít. Van amikor tökéletesen el tudom terelni a figyelmem, és aztán már nincs semmi baj, de van amikor nagyon bepánikolok és olyankor már a pánik miatt leszek rosszul. Valami hasznos tanácsot szeretnék kérni, hogy miként győzhetem le ezt a félelmet, hiszen tudom, hogy igazából nincs mitől rosszul lennem, de a félelem még mindig itt van.

Válaszát köszönöm szépen!



Kedves Ádám!

Valószínűleg a mandulagyulladás előtt is szorongott, ez a betegség csak „ötletet” adott, hogy milyen formában jelenjen meg a probléma. (Szorongásos működésmódra utal, hogy azért nem ment mások közé, nehogy ott, mások előtt rosszul legyen.)

A szorongás csökkentésére számos módszer létezik. Próbálkozhat első körben hétköznapi trükkökkel, mint mozgás, relaxáció, társas érintkezések keresése. Ha külső segítségre van szüksége, akkor jön képbe a pszichológus.

Amit ír, a „menekülő útvonal” előzetes keresése, a gombócérzés, félelem a pániktól, ezek jellegzetes szorongásos tünetek, amik nem írhatók a mandulagyulladás számlájára.

B.K.

 

Női Önismereti Csoport

családi fotózás: gyermekfotózás, babafotózás profitól | Operatőr-bérlés Videófelvétel készítés | Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)